Privacy statement

Laatste update: 22 mei 2018

De laatste versie kun je ook hier downloaden in PDF. Liever een versie via de Post? Stuur ons dan een mailtje via onderstaand formulier.

 

Dit is de privacyverklaring van Huisgemak B.V (hierna “Huisgemak”). Huisgemak is gevestigd in Den Bosch. Het Kamer van Koophandelnummer van Huisgemak is: 68823495. Huisgemak is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens.

 

Huisgemak heeft een medewerker die aanspreekbaar is voor alles wat met de privacy te maken heeft, de Privacy Contactpersoon (“PC”).  Indien je klachten of vragen hebt die niet door de klantenservice kunnen worden behandeld kun je contact met de PC opnemen. Dit kan per post aan Huisgemak B.V. t.a.v. de Functionaris voor Gegevensbescherming, Bruistensingel 200, 5234 AD Den Bosch, of per e-mail via info@huisgemak.nl .

 

In deze verklaring leggen wij uit wat ons algemene beleid is ten aanzien van het verwerken van persoonsgegevens. Wij beschrijven welke persoonsgegevens we van jou verwerken, hoe we jouw privacy waarborgen en welke rechten je hebt.

 

Deze verklaring heeft betrekking op gegevens die wij verwerken van klanten, bezoekers van onze website, leveranciers, sollicitanten en alle overige relaties van Huisgemak.

 

Wat is het algemene privacybeleid van Huisgemak?

  • Huisgemak respecteert de privacy van alle bezoekers van haar website www.huisgemak.nl, van haar (potentiële) klanten en relaties.
  • Huisgemak stelt de veiligheid en vertrouwelijkheid van jouw persoonsgegevens voorop en gaat zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om.
  • Huisgemak deelt jouw gegevens alleen met partijen die zij inschakelt voor de levering van haar diensten en met partijen waarmee zij gegevens moet delen op basis van een wettelijk verplichting.
  • Huisgemak is voortdurend op zoek naar manieren om haar dienstverlening te verbeteren en deze zoveel mogelijk af te stemmen op jouw persoonlijke wensen en behoeften. Daarbij houdt Huisgemak altijd rekening met jouw privacy en houdt zich aan de eisen van de toepasselijke gegevensbeschermingswetgeving.

 

Wanneer verzamelen wij jouw persoonsgegevens en hoe komen we hieraan?

Huisgemak verwerkt jouw persoonsgegevens omdat je:

  • gebruik maakt of wil gaan maken van haar diensten;
  • je gegevens invult of achterlaat via gangbare kanalen, zoals fysiek, e-mail, de website of per telefoon;
  • de website van Huisgemak bezoekt;
  • een zakelijke relatie met Huisgemak hebt;
  • solliciteert bij Huisgemak;
  • een servicecontract met Huisgemak of haar partners hebt afgesloten;
  • Werkt bij of voor Huisgemak.

 

De meeste gegevens die we van jou verzamelen lever je zelf aan. Om welke gegevens dat gaat is afhankelijk van de specifieke dienstverlening. In bepaalde gevallen kunnen we de gegevens uit onze database halen, zodat jij niet steeds opnieuw je gegevens hoeft aan te leveren.

 

Als je een zakelijke relatie bent, worden de gegevens van jouw onderneming uit het databaseplatform van de Kamer van Koophandel (“KvK”) en/of andere dataplatformen gehaald en automatisch ingevuld. Daarnaast kopen wij ook gegevens van de KvK of andere aanbieders van dataplatformen voor de acquisitie van nieuwe klanten.

 

Tot slot verzamelen we ook jouw persoonsgegevens via de cookies die wij (laten) plaatsen. Dit laatste al dan niet na acceptatie.

 

Voor welke doelen verzamelen we jouw persoonsgegevens?

Huisgemak verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

 

  1. Communicatie. We gebruiken je contactgegevens om contact met je op te kunnen nemen als dat noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de afwikkeling van garantie of recall van producten. Tevens voor het verlenen van service en garantie werkzaamheden. Verder om je te informeren over onze dienstverlening en om je op de hoogte te stellen van acties en aanbiedingen. Daarnaast gebruiken we je telefoonnummer, als je daar toestemming voor hebt gegeven, om je persoonlijk te informeren over voor jou relevante aanbiedingen of om je op te nemen in voor jou relevante WhatsApp-groepen.
  2. Acquisitie. Om Huisgemak onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten.
  3. Uitvoeren contract. Als je klant of leverancier bent van Huisgemak dan verwerken wij jouw gegevens voor de voorbereiding, totstandkoming en uitvoering van de overeenkomst.
  4. Kredietwaardigheidscheck. In bepaalde gevallen toetsen wij de kredietwaardigheid van onze klanten, leveranciers of andere relaties. Dit laten wij doen door een extern bureau. Meestal worden alleen bedrijfsgegevens verwerkt in dit proces, maar het kan zijn dat er ook persoonsgegevens worden verwerkt.
  5. Sollicitatieprocedure. Zowel naar aanleiding van open sollicitaties als naar aanleiding van een vacature.
  6. Wet- en regelgeving. We verwerken jouw persoonsgegevens indien we daartoe op grond van wet- en regelgeving toe verplicht zijn.
  7. Beveiliging. Om te waken over onze eigendommen en om de veiligheid van ons personeel en onze klanten te waarborgen kan het kantoor van Huisgemak voorzien zijn van camera’s.
  8. Gebruikerservaring website. Om te beoordelen of de website van Huisgemak een optimale gebruikerservaring biedt.
  9. Marketing analyse en onderzoek. We gebruiken je contact gegevens om je uit te nodigen om mee te doen aan onderzoeken, enquêtes en klantpanels. Daarnaast gebruiken we aankoopgegevens voor het maken van analyses. Ook gebruiken we je gegevens voor algemeen marktonderzoek.
  10. Gepersonaliseerde aanbiedingen. We gebruiken jouw aankoopgegevens om aanbiedingen te doen die zijn afgestemd op jouw voorkeuren en interesses.
  11. Direct marketing/adverteren. Om jou op andere websites advertenties te laten zien die aansluiten op jouw voorkeuren.

 

Wat zijn de grondslagen voor de verwerkingen?

Wij verwerken jouw gegevens omdat wij deze gegevens nodig hebben voor het aangaan of het uitvoeren van de overeenkomst met jou, omdat wij een wettelijke verplichting hebben, jij daartoe toestemming hebt verleend of omdat wij daar een gerechtvaardigd belang voor hebben.

Als je Huisgemak toestemming hebt gegeven om voor bepaalde doelen jouw persoonsgegevens te verwerken, dan kun je deze toestemming op ieder moment intrekken op dezelfde wijze als waarop je deze hebt verstrekt.

 

Om welke processen draait het en welke persoonsgegevens verzamelt Huisgemak?

Huisgemak verwerkt jouw persoonsgegevens bij verschillende processen. Hieronder tref je een overzicht aan van de belangrijkste processen.

  1. Klantenservice / Contactformulier

Bij de klantenservice van Huisgemak kun je terecht voor al je vragen, opmerkingen en klachten over de dienstverlening van Huisgemak en je aankopen.

Vaak zal de klantenservice je vragen bepaalde gegevens te vertrekken of om je klant- of gatewaynummer zodat zij jou goed van dienst kan zijn. Soms zal het nodig zijn om jouw gegevens te delen met derden, bijvoorbeeld een reparateur of de leverancier in geval van garantie.

De informatie die bij de klantenservice binnenkomt, kan gebruikt worden voor onderzoeksdoeleinden om onze diensten verder te kunnen verbeteren.

Op de website van Huisgemak kun je contact opnemen met Huisgemak via een contactformulier, bijvoorbeeld wanneer je een vraag of een klacht hebt. Deze komt binnen bij onze klantenservice en wordt zo snel mogelijk afgehandeld. De gegevens die we je vragen in te vullen, hebben we nodig om met jou te kunnen communiceren en je zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn. Deze gegevens kunnen tevens voor andere doelen gebruikt worden dan afhandeling van jouw vraag of klacht zoals beschreven.

  1. Folders

We informeren je graag over onze aanbiedingen, producten en diensten. Hiervoor gebruiken we je contactgegevens die je aan ons hebt verstrekt.

We sturen je de informatie digitaal en daar gebruiken we jouw opgegeven e-mailadres voor. Mocht je geen e-mails van Huisgemak meer willen ontvangen dan kun je je via de eerst volgende e-mail die je ontvangt afmelden, via de link “afmelden alle nieuwsbrieven”.

Om onze dienstverlening te verbeteren voeren wij statistische analyses uit op onze verstuurde digitale folders. We houden dan bijvoorbeeld bij welke versie van de folder er verstuurd is, of de folder geopend is, waar precies op geklikt is en of het versturen van een folder heeft bijgedragen aan het bedrijfsresultaat.

  1. Acquisitie

Huisgemak kan jou per post rechtstreeks benaderen om klant bij haar te worden. Huisgemak maakt hiervoor onder meer gebruik van bestanden die zij koopt van derde partijen. Als hier sprake van is, zal Huisgemak onderzoeken of de gegevens rechtmatig zijn verkregen en de herkomst van de gegevens melden. Huisgemak maakt soms ook gebruik van andere communicatiekanalen. We houden daarbij rekening met de relevante (spam)wetgeving.

  1. Gepersonaliseerde aanbiedingen/gericht adverteren

Aankoopgegevens gebruiken wij ook om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van onze klanten en als input voor onze aanbiedingen, acties en overige marketingactiviteiten.

We gebruiken jouw aankoopgegevens ook voor gepersonaliseerde aanbiedingen en om speciaal voor jou geselecteerde producten onder je aandacht te brengen. We houden jouw aankoopgedrag bij in onze klantendatabase en kunnen jou aan de hand daarvan gerichte aanbiedingen doen of gerichte mails sturen.

Mits je daarvoor toestemming hebt gegeven, kun je van Huisgemak ook online gerichte aanbiedingen ontvangen of advertenties te zien krijgen die op jouw voorkeuren zijn afgestemd. Huisgemak en derde partijen plaatsen hiervoor cookies. Door middel van deze cookies en pixels verzamelen wij en/of de derde partijen de volgende gegevens:

  • (een deel van jouw) IP-adres;
  • technische kenmerken zoals de browser die je gebruikt en de resolutie van jouw computerscherm;
  • vanaf welke pagina je op onze website bent gekomen;
  • wanneer en hoe lang je onze website gebruikt/bezoekt;
  • of je gebruikt maakt van de functionaliteit van onze website;
  • pagina’s je bezoekt binnen onze website;
  • jouw surfgedrag buiten onze website om.
  1. Winacties

Huisgemak organiseert regelmatig winacties in samenwerking met haar leveranciers. Op deze winacties zijn meestal specifieke voorwaarden van toepassing. Door mee te doen aan een actie, ga je met die voorwaarden akkoord. In de voorwaarden staat welke gegevens wij verwerken en of wij jouw gegevens delen met de betreffende leverancier.

  1. Product Recall

Het kan voorkomen dat er onverhoopt iets mis is met een product dat je bij ons hebt gekocht. Wij gebruiken jouw aankoopgegevens en klantgegevens om te zien of en wanneer je het betreffende product bij ons hebt aangekocht en om vervolgens contact met je op te nemen. In uitzonderlijke situaties, wanneer jouw gezondheid, welzijn of veiligheid in gevaar zijn en je zo snel mogelijk hiervan op de hoogte moet worden gesteld, kunnen we besluiten je gegevens te delen met de leverancier of andere derden om de noodzakelijke acties te kunnen ondernemen. In dat geval zullen we altijd met deze derden overeen komen dat zij jouw gegevens alleen mogen gebruiken voor de recall actie en daarna moeten verwijderen.

  1. Anonieme en statistische klantonderzoeken

Wij hechten veel waarde aan jouw mening als klant. Daarom nodigen wij onze klanten regelmatig uit om mee te doen aan (markt)onderzoek. Afhankelijk van het onderzoek, ontvang je een vragenlijst per e-mail of vragen we je in de vragen in de winkel direct te beantwoorden. De resultaten van dergelijke onderzoeken zijn anoniem. De gegevens gebruiken we uitsluitend om onze service te verbeteren.

  1. Inkoop / leveranciers

Huisgemak verwerkt persoonsgegevens van haar leveranciers die nodig zijn voor de inkoop van producten en de uitvoering van het overeenkomsten met de leveranciers. De gegevens die Huisgemak verwerkt van haar leveranciers verwerkt zijn de namen en contactgegevens van de contactpersonen en overige gegevens indien dit in een specifiek geval nodig is.

  1. Sollicitaties

Als je bij Huisgemak solliciteert, dan worden de door jou verstrekte gegevens verwerkt. Dit zijn onder andere:

  • Naam en adresgegevens;
  • e-mailadres, telefoonnummer en andere contactgegevens;
  • geboortegegevens/leeftijd;
  • geslacht;
  • Curriculum vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring
  • gegevens over trainingen en opleidingen en/of assessments die je zelf of via ons hebt gevolgd of gedaan;
  • gegevens over beschikbaarheid;
  • andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de
  • beoordeling van de geschiktheid van de kandidaat, bijvoorbeeld referenties en
  • getuigschriften, nationaliteit en werkvergunning;
  • overige gegevens die jij ons hebt verstrekt.

Deze gegevens zijn alleen toegankelijk voor de ontvangers van deze informatie, onze recruiters en de personen die bij de selectieprocedure en gesprekken betrokken zijn. Huisgemak gebruikt deze gegevens uitsluitend voor en gedurende het sollicitatieproces.

 

Hoe lang bewaren we jouw persoonsgegevens?

Huisgemak bewaart jouw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wat houdt dat concreet in?

Soort gegeven Bewaartermijn en reden
Klantgegevens Jouw persoonsgegevens worden bewaard zolang je klant bent van Huisgemak. Als je de klantrelatie beëindigt, bewaart Huisgemak maximaal twee jaar jouw gegevens met uitzondering van die gegevens waarvoor een wettelijke verplichting bestaat. Dit geldt bijvoorbeeld voor facturen.
Leverancier gegevens Jouw persoonsgegevens worden bewaard zolang we zaken doen of zolang jij onze contactpersoon bent voor de leverancier en zo lang als we daartoe verplicht zijn op grond van de wet.
Gegevens van sollicitanten Jouw gegevens als sollicitant worden maximaal een maand na afronding van een sollicitatieprocedure bewaard, tenzij je toestemming hebt gegeven dat wij deze langer mogen bewaren. Dan worden jouw gegevens uiterlijk na 1 jaar verwijderd.
Camerabeelden Onze camerabeelden worden maximaal 28 dagen bewaard, tenzij er een gegronde reden is om de beelden langer te bewaren (bijvoorbeeld een politieonderzoek). Dan worden de beelden bewaard zolang als noodzakelijk.

 

Delen we jouw gegevens?

Alle gegevens die wij verwerken, worden opgeslagen in de applicatie Teamleader, Huisgemak en Teamleader hebben een verwerkerovereenkomst gesloten. Daarnaast delen wij jouw gegevens met bedrijven die diensten verlenen, bijvoorbeeld op financieel en administratief terrein.

Behalve met bedrijven die onderdeel zijn van Huisgemak B.V., kunnen wij jouw gegevens delen met door ons ingeschakelde derden zoals drukkerijen, e-mail- en postverwerkers. We delen deze gegevens uitsluitend om te kunnen voldoen aan onze contractuele verplichtingen of ten behoeve van direct marketingdoeleinden.

Wanneer wij jouw gegevens met derden delen, leggen wij die derden de verplichting op om jouw persoonsgegevens goed te beschermen. Als wij derde partijen inschakelen die zijn gevestigd buiten de Europese Economische Ruimte (EER) nemen we daar waar nodig extra maatregelen.

Huisgemak verkoopt jouw persoonsgegevens niet aan derden. Verder deelt Huisgemak jouw gegevens alleen aan andere dan de hierboven genoemde partijen als zij daartoe wettelijk verplicht is.

 

Hoe beveiligen wij jouw gegevens?

Wij beveiligen jouw gegevens om te voorkomen dat deze verloren gaan of in de verkeerde handen vallen. Enkele van de maatregelen die wij treffen zijn:

  • we beveiligen onze website met een TLS-certificaat. Hiermee wordt vertrouwelijke informatie, waar nodig versleuteld verzonden;
  • onze software is geüpdatet en we maken gebruik van een firewall waar nodig;
  • toegang tot elektronische systemen is beveiligd met een wachtwoord en als extern toegang wordt gegeven maken we gebruik van two-factor authentication;
  • alleen bevoegde personeelsleden/derden hebben toegang tot jouw persoonsgegevens;
  • het delen van persoonsgegevens met derden doen we via een beveiligde verbinding; en,
  • we sluiten overeenkomsten af met derden die in onze opdracht jouw persoonsgegevens verwerken waardoor jouw privacy wordt gewaarborgd.

 

Welke rechten heb je met betrekking jouw persoonsgegevens?

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Huisgemak. Ook heb je in sommige gevallen het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen.

Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar info@huisgemak.nl.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, dit zijn de twee of drie regels onderaan het voorblad van het paspoort of aan de achterkant van een ID-kaart), ID-nummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. Wij zullen beoordelen of we gehoor moeten en kunnen geven aan jouw verzoek. We reageren hier zo snel mogelijk op.

Indien je klachten hebt over onze gegevensverwerking, dan verzoeken wij jou dit zo snel mogelijk bij onze Functionaris voor de Gegevensbescherming te melden. Uiteraard hopen we hier samen uit te komen. Daarnaast bestaat de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.

 

Wat als het privacy beleid van Huisgemak wijzigt?

De regels rondom de bescherming van persoonsgegevens en onze diensten kunnen veranderen. Wij behouden ons dan ook het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. De meest actuele privacyverklaring vind je altijd op www.huisgemak.nl. Deze verklaring is voor het laatst gewijzigd op 22 mei 2018.